Oplysninger vedrørende leverandørfakturaer, opkrævninger mv. fra og til Advokatsamfundet og advokatuddannelsen.
Leverandørfakturaer og kontoudtog, der skal BETALES AF Advokatsamfundet og advokatuddannelsen
Advokatsamfundet og advokatuddannelsen har ikke et EAN-nummer.
Hvis du vil sende noget til os eller bare i kontakt med leverandør/kreditorbogholderiet, kan du anvende faktura@advokatsamfundet.dk
Du er også velkommen til at kontakte administration/økonomi via hovednummeret 3396 9798.
Fakturaer og opkrævninger UDSTEDT AF Advokatsamfundet og advokatuddannelsen
Alle fakturaer fra ovennævnte har betalingsbetingelser 14 dage netto.
Advokatsamfundet 4183 – 2001470 (Danske Bank) Swift code: DABADKKK.
IBAN nummer DK44 3000 0002 0014 70
Advokatuddannelsen 4183 – 9458212 (Danske Bank) Swift code: DABADKKK.
IBAN-nummer DK46 3000 0009 4582 12
Betales flere fakturaer i samme transaktion, er det vigtigt at give besked på mail debitor@advokatsamfundet.dk om, hvilke fakturaer der betales ved angivelse af kundenummer.
Øvrige henvendelser er også velkomne på ovenstående mail eller telefonisk ved at kontakte administration/økonomi via hovednummeret 3396 9798.
FAQ
Se alle-
1. Hvorfor skal advokater betale bidrag til Advokatsamfundet?
Bidragspligten for advokater fremgår af Advokatsamfundets vedtægter § 60.
-
2. Hvor meget udgør bidraget?
For 2024 og 2025 udgør bidraget 8.800 kr. ekskl. moms (11.000 kr. inkl. moms)
-
3. Er der moms på bidrag til Advokatsamfundet?
Ja, der er moms på bidrag til Advokatsamfundet, hvis der drives virksomhed i Danmark.
Nej, hvis der drives virksomhed på Grønland, Færøerne samt øvrige udland.
-
4. Hvornår opkræves bidraget?
Bidraget opkræves årligt og for 2024 opkræves bidraget i januar måned.
-
5. Hvornår starter man med at betale bidrag til Advokatsamfundet?
Bidrag betales fra førstkommende 1. efter udlevering/genudlevering af beskikkelsen
-
6. Er det firmaet, som advokaten er ansat i, der er kunden hos Advokatsamfundet?
Alle medlemmer (advokater) har eget konto nr. hos Advokatsamfundet.
Dvs. det er personen (advokaten) og ikke firmaet, der er kunden hos Advokatsamfundet.
-
7. Kan der udstedes en kreditnota til en advokat, som bliver ansat i et nyt firma?
Når en advokat skifter job, udsteder Advokatsamfundet ikke en kreditnota til den tidligere arbejdsplads og udsteder heller ikke en ny faktura til den nye arbejdsplads. Arbejdspladserne bør afregne internt.
-
8. Kan der påføres PO-nr., rekvisitionsnummer eller e-mailadresse på faktura/kreditnota?
Nej det er ikke muligt at påføre PO-nr., rekvisitionsnummer eller e-mailadresse mm. på vore fakturaer/kreditnotaer. Det skyldes tekniske begrænsninger.
-
9. Hvad er Advokatsamfundets betalingsbetingelser?
De er 14 dage netto
-
10. Kan jeg godt betale flere fakturaer på samme FI nr.?
Nej, det kan man ikke, da hver advokat har egen konto her og Advokatsamfundets bogholderi derfor ikke kan identificere de øvrige betalinger.
I FI koden står kundenummeret og fakturanummeret.
Betales der flere fakturaer/kreditnotaer i samme betaling bedes det oplyst i betalingen (bank overførsel) eller på en mail til debitor@advokatsamfundet.dk
-
11. Kan jeg betale med Mastercard?
Nej, det kan du ikke.
-
12. Kan jeg overføre på MobilePay?
Nej, det kan du ikke.